Menu menu-icon menu-icon
Yatırım Özeti

Peyman, Türkiye’nin en büyük sağlıklı atıştırmalık (kuruyemiş ve kurumeyve) firmalarından biridir.

2008 yılında şirketin %30 hissesini satın alan Esas Peyman’ın en büyük hissedarı oldu.

Katma Değer
Net Satış (Milyon TL)
2008
84,2
2012
184,2
2013
197,4
2014
226,1
2015
300,8
Geleneksel Satış Noktası Sayısı
2014
27.697
2015
33.503
2016
44.230
Satın alma öncesinde tespit edilen 50’den fazla geliştirme projesi yatırım sürecinde tamamlandı
Üretim ve depolama tesisleri modernize edildi ve üretim kapasitesi arttırıldı.
Ülke çapında TV reklamları ile şirketin ulusal marka bilinirliğini arttırıldı.
Sektörde tecrübesi bulunan profesyoneller ile yönetim ekibi güçlendirildi
Farklı tüketici gruplarının taleplerini hedefleyen 4 yeni alt marka yaratıldı.
21 yeni ürün piyasaya sürüldü ve fermuar ağızlı paketler Türkiye’de ilk defa kullanıldı.
76 distribütör ile 44,000 geleneksel satış noktasına ulaşmak için distribütörlük yapısı yeniden düzenlendi.
Yerel ve ulusal perakendeciler gözünde güçlü bir marka ve imaj yaratıldı.
+%37
2012-2015 arasında ortalama ebitda artışı
44.000
Geleneksel satış noktası sayısı
3,4x
Satışın Esas’a sağladığı getiri
ÇIKIŞ

Haziran 2016 tarihinde Esas hisselerini Bridgepoint’e satarak 3.4 kat getiri sağlamıştır.

Özel Sermaye'ye Geri Dön